Ērika Vilsona monoizrāde "R.Blaumaņa Pazudušais dēls"
29.11.20222022.gada 29. novembrī, Latgales industriālajā tehnikumā viesojās aktieris un režisors Ēriks Vilsons ar monoizrādi “R.Blaumaņa Pazudušais dēls”.
„R. Blaumaņa Pazudušais dēls” ir Ērika Vilsona monoizrāde, kuras ietvaros ar skolēnu līdzdalību tika izspēlēta Rūdolfa Blaumaņa bēdu luga „Pazudušais dēls”. Iestudējums robežojās ar lekciju, sarunu un lugas analīzi, vēršot saudzēkņu uzmanību pie dramaturģijas kā literatūras veida un traģēdijas kā dramaturģijas žanra, un aicināja uz kopīgu refleksiju par ētiskiem jautājumiem, kas skar vecāku un bērnu, draugu un mīļoto cilvēku attiecības.
Veidojot kontaktu ar skolēniem, tika noskaidrots kā tieši, tā netieši izrāde uzdod teorētiskus un ētiskus jautājumus: kas ir stāsts? kas ir dramaturģija? kas ir traģēdija? kādas ir likumsakarības, kas stāstu veido gan teātrī uz skatuves, gan dzīvē, no kuras smeļas un kuru izvērtēt aicina teātris? kā veidojas dažādu cilvēku savstarpējās attiecības? kāda nozīme tajās ir naudai, aizskartam godam, azartam, mīlestībai? kas ir mīlestība? kas ir ģimene? kas ir ētiski pareiza rīcība? ko nozīmē būt draugam? ko nozīmē būt dēlam (vai tikpat labi – meitai), mātei, tēvam? kas ir piedošana?
Atsauksmes no skolēniem:
Gr. 1-23
- Noskatoties Ē. Vilsona monoizrādi "Pazudušais dēls", sapratām, ka paaudžu konflikts ir bijis visos laikos. Vienmēr. Tagad mēs varam ieteikt iepazīties ar šo lugu saviem vienaudžiem un viņu vecākiem, jo tas ir par attiecībām un problēmām ģimenē.
Gr. 2-23
- Pirmo reizi piedalījāmies šāda formāta izrādē. Nepiespiesta atmosfēra. Aktiera savdabīga paaudžu problēmas pasniegšana. Izraisa pārdomas - vecāki saviem bērniem vēl tikai to labāko, bet ne vienmēr bērni izaug tādi, kādus tos vēlas redzēt vecāki. Ļoti, ļoti patika.
Gr. 1-02a
- Sēdējām blakus aktierim, tādēļ jutos kā izrādes dalībnieks.
GR.1-23S
- Labi, ka daži audzēkņi tika iesaistīti darbībā. Izrādē tika parādītas mūsdienīgas jauniešu problēmas. Izrāde ir pamācoša
GR.1-36
- Izrādē attēlotie notikumi un varoņu rakstura īpašības tika pārrunātas mācību stundās, lai mudinātu audzēkņus mācīties no gūtajām atziņām un izmantot tās ikdienā.
Gr. 1-35
- Šī izrāde man ļoti patika, guvu pozitīvas emocijas.
- Izrāde lika izjust, cik grūti ir risināt savas problēmas, cik grūti, kad cilvēks nav attaisnojis kāda cerības.
- Šo darbu es ieteiktu noskatīties (izlasīt) audzēkņiem un arī viņu vecākiem, jo tas ir par attiecībām un problēmām ģimenē.
Fotogalerija
Sagatavoja
Sagatavoja
Profesionālās izglītības skolotāja Sarmīte Meļnikova