- Pirmsskolas un skolas vecuma bērniem;
- Potenciālajiem audzēkņiem un viņu vecākiem;
- Audzēkņiem adaptācijas posmā un izglītības iegūšanas laikā;
- Audzēkņu vecākiem;
- Darba devējiem.
- Izpratnes veidošanu par sevi, informācijas iegūšanu par savu personību, prasmēm, dotumiem, stiprajām un vājajām pusēm;
- Kritiskās domāšanas attīstīšanu, izvērtējot savu personību;
- Personības pilnveidošanu.
- Laika plānošanu;
- Mērķu izvirzīšanu;
- Individuālā karjeras plāna izveidi.
- Karjeras un tālākizglītības iespēju apzināšanu;
- Profesijas pasaules un tās attīstības pētīšanu;
- Digitālo pratību apguvi informācijas iegūšanai;
- Spēju analizēt informāciju par profesijām un karjeras iespējām;
- Darba pasaules un darba vides iepazīšanu.
Mērķis: Nodrošināt audzēkņa karjeras vadības prasmju pilnveidi un izpratni par to pielietojumu savā dzīvē, veidot pieeju karjeras atbalstam izglītojamiem Latgales Industriālajā tehnikumā, palīdzēt jauniešiem integrēties darba tirgū un veidot profesionālo karjeru.
- Pilnveidot audzēkņa izpratni par izvēlēto profesiju, darba un izglītības iespējām attiecīgajā nozarē.
- Attīstīt audzēkņa karjeras vadības prasmes – pašizziņu, karjeras iespēju izpēti, karjeras lēmumu pieņemšanu, karjeras plānošanu un vadību.
- Apgūt karjeras attīstībā un vadībā nepieciešamās caurviju prasmes, veidojot sasaisti starp jaunām zināšanām un personisko pieredzi.
- Paaugstināt audzēkņu un absolventu konkurētspēju darba tirgū, sniegt karjeras konsultācijas un piedāvāt seminārus par profesionālās karjeras veidošanu.
- Koordinēt un organizēt karjeras attīstības atbalsta procesu audzēkņiem, rīkot karjeras atbalstu veicinošus pasākumus.
- Sniegt metodisko palīdzību karjeras atbalsta sniegšanai grupu audzinātajiem un atbalstu pedagogiem karjeras izglītības tēmu integrēšanu mācību procesā.
Pirmais kurss: Programmā iekļautās tēmas ir saistītas ar karjeras attīstības atbalsta pasākumiem, kas vērsti uz izvēlētās profesijas iepazīšanu, sevis padziļinātu iepazīšanu, mērķu izvirzīšanu ar mērķi nostiprināt audzēkņu karjeras lēmumus un iepazīt savu personību.
Trešais un ceturtais kurss: Programmā iekļautās tēmas ir saistītas ar karjeras attīstības atbalsta pasākumiem, kas vērsti uz pārejas uz darba tirgu nodrošināšanu un tālāko mācību iespēju apzināšanu ar mērķi iepazīt izvēlētās profesijas perspektīvas, apzināt pārejai uz darba tirgu nepieciešamo informāciju un attīstīt prasmes.
3.2. Karjeras izglītības programma 1. kursam
Programmas mērķauditorija: |
Vidējās profesionālās izglītības iestāžu pirmā kursa audzēkņi |
Programmas īsa anotācija: |
Programmā iekļautās tēmas ir saistītas ar karjeras attīstības atbalsta pasākumiem, kas vērsti uz izvēlētās profesijas iepazīšanu, sevis padziļinātu iepazīšanu, mērķu izvirzīšanu. |
Programmas mērķis: |
Nostiprināt audzēkņu karjeras lēmumus, personības iepazīšana |
Uzdevumi: |
|
Kvalitātes nodrošināšanas pasākumi (atgriezeniskā saite, programmas apguves vērtēšana): |
Katra nodarbību cikla beigās audzēknis sniedz atgriezenisko saiti par iegūto informāciju, novērtē savas zināšanas un prasmes. Kursa beigās katram audzēknim ir izveidots savu karjeras mērķu un to sasniegšanai plānoto uzdevumu apraksts. |
Karjeras izglītības joma |
Tēma |
Sasniedzamais rezultāts |
Īstenošana |
Metodika |
Karjeras iespēju izpēte |
Karjeras attīstības atbalsta sistēma |
Iepazīstināts ar kursa saturu un izvirzītajiem mērķiem. Iepazīstināts ar karjeras attīstības atbalsta jēdzienu. Informēts par pieejamo karjeras atbalstu izglītības iestādē un pilsētā. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, asociāciju kartes, pārrunas |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras plānošana un vadība |
Karjeras vadības prasmju veidošana dažādās dzīves jomās. |
Izprot, kā veidot un īstenot savu karjeras plānu; tas ietver sevī nepārtrauktu savas karjeras attīstības uzraudzīšanu, novērtēšanu, koriģēšanu un vadīšanu sev vēlamā virzienā. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, diskusija |
Pašizziņa |
Stipro un vājo pušu apzināšana |
Atpazīst un analizē savas darbības un personības stiprās un vājās puses, un ar atbalsta palīdzību, izprot un apzinās savu personību. Analizē savu sasniegumu saistību ar savas personiskajām īpašībām un karjeras iespējām. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā |
Stāstījums, demonstrēšana, pārrunas, individuāls darbs “Izglītības un darba iespējas ārzemēs” (97.metodika) |
Pašizziņa |
Pašportrets |
Izprot savas īpašās rakstura iezīmes, emocijas, vērtības, sapņus, savu tēlu. Izveido savu pašportretu izmantojot dažādus radošus vizualizēšanas paņēmienus: zīmēšanu, gleznošanu, aplikāciju, kolāžu, rokdarbus, datorgrafiku. Prezentē savu portretu un apspriež grupā. Izsaka savu viedokli par to, cik precīzi grupas biedri ir izveidojuši savus pašportretus. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, kultūras izpratne un pašizpausme mākslā, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, individuālais darbs, prezentācija, pārrunas, radošais darbs
“Mans pašportrets” (70.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte |
Izvēlētās profesijas standarts
|
Izprot izvēlētās profesijas standarta saturu (iegūstamo kvalifikāciju, nepieciešamo kompetenci, pamatuzdevumus, nepieciešamās prasmes, zināšanas un pienākumus). |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, grupu darbs, prezentācija, diskusija, radošais darbs
“Mācību priekšmetu saturs un profesijas” (34.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte |
Profesija un darba vide
|
Analizē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām. Izvērtē savu karjeras situāciju no dažādiem skatupunktiem. Izzin iespējamos darba vides riska faktorus. Piedalās diskusijās par savām karjeras plāniem un vēlamo darba vidi, pauž savu viedokli un sniedz radošus ieteikumus citiem, uzklausa un izvērtē ieteikumus. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, pārrunas, diskusija, praktiskais darbs, prezentēšana “Mana ideālā darba vide” (6.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte |
Darbam nepieciešamās prasmes un zināšanas |
Atlasa, analizē, vizualizē un strukturē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām. Prezentē iegūto informāciju un piedalās diskusijā. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, individuālais darbs, diskusija, prezentācija, prāta vētra
“Profesija un raksturs” (10.metodika) |
Karjeras plānošana un vadība |
Operatīvie, taktiskie un stratēģiskie plāni mērķa sasniegšanā |
Atrod un apkopo mērķa sasniegšanai nepieciešamo informāciju. Balstoties uz atrastās informācijas saturu, sastāda stratēģisko plānu mērķa sasniegšanai. Pārrunā ar citiem savu plānu, uzklausa un izsaka ieteikumus. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, pārrunas, individuālais darbs “Mana darbu mape” (3.metodika) |
Karjeras plānošana un vadība |
Savas karjeras plānošana, mērķu definēšana
|
Mērķtiecīgi izzina, analizē, izvērtē un savieno dažāda veida informāciju par karjeras iespējām. Formulē un plāno savas karjeras attīstības iespējas. Izvirza mērķus, kas nepieciešami karjeras veidošanā. Raksturo karjeras iespējas pamatojoties uz faktiem un izdara secinājumus. Piedalās diskusijās par savām karjeras iecerēm, izsaka savu viedokli un sniedz ieteikumus citiem. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, pārrunas „Darba un izglītības nozīme” (88.metodika) |
3.3. Karjeras izglītības programma 2. kursam
Programmas mērķauditorija: |
Vidējās profesionālās izglītības iestāžu otrā kursa audzēkņi |
Programmas īsa anotācija: |
Programmā iekļautās tēmas ir saistītas ar karjeras attīstības atbalsta pasākumiem, kas vērsti uz darba tirgus iepazīšanu, izvēlētās profesijas iepazīšanu, mērķu izvirzīšanu, darba tirgum nepieciešamo prasmju apguve. Programmā plānots individuālais darbs, grupu darbs, neformālās izglītības metodes un projekta izstrāde. |
Programmas mērķis: |
Iepazīt darba tirgu, izvēlētās profesijas un nozares perspektīvas, attīstīt karjeras vadības prasmes, personības iepazīšana |
Uzdevumi: |
|
Kvalitātes nodrošināšanas pasākumi (atgriezeniskā saite, programmas apguves vērtēšana): |
Katra nodarbību cikla beigās audzēknis sniedz atgriezenisko saiti par iegūto informāciju, novērtē savas zināšanas un prasmes. Kursa beigās audzēknim ir apkopota informācija par likumdošanu un nodarbinātības dokumentāciju. |
3.4. Karjeras izglītības programma 3. -4. kursam
Programmas mērķauditorija: |
Vidējās profesionālās izglītības iestāžu trešā un ceturtā kursu audzēkņi |
Programmas īsa anotācija: |
Programmā iekļautās tēmas ir saistītas ar karjeras attīstības atbalsta pasākumiem, kas vērsti uz pārejas uz darba tirgu nodrošināšanu un tālāko mācību iespēju apzināšanu. Programmā plānots individuālais darbs, grupu darbs, neformālās izglītības metodes un projekta izstrāde. |
Programmas mērķis: |
Iepazīt izvēlētās profesijas perspektīvas, apzināt pārejai uz darba tirgu nepieciešamo informāciju un attīstīt prasmes |
Uzdevumi: |
|
Kvalitātes nodrošināšanas pasākumi (atgriezeniskā saite, programmas apguves vērtēšana): |
Katra nodarbību cikla beigās audzēknis sniedz atgriezenisko saiti par iegūto informāciju, novērtē savas zināšanas un prasmes. Absolventu anketas. Audzēkņu aptaujas – novērtējums. |
Karjeras izglītības joma |
Tēma |
Sasniedzamais rezultāts |
Īstenošana |
Metodika |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras plānošana un vadība |
Karjera, karjeras atbalsts |
Izprot karjeras jēdzienu, karjeras vadības principus. Informēts par pieejamo karjeras atbalstu izglītības iestādē un pilsētā. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, asociāciju kartes, pārrunas.
|
Karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana |
Darba tirgus izpēte |
Informēti par darba tirgus vidēja un ilgtermiņa prognozēm, rīkiem, kā sekot tām. Spēj analizēt un diskutēt par darba tirgu ietekmējošiem faktoriem. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, matemātikas mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana diskusija „Darba tirgus pilsētā” (59.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte |
Iepazīstināšana ar dažādiem nodarbinātības veidiem – pašnodarbinātais, uzņēmējs, nodarbinātais utt. |
Izprot dažādus nodarbinātības veidus – pašnodarbinātais, uzņēmējs, nodarbinātais, utt. tos salīdzināt un izvērtēt priekšrocības un trūkumus. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, diskusija, grupu darbs „Ceļš uz uzņēmējdarbību” (65.metodika); „Vai es gribu būt uzņēmējs” (86.metodika) |
Pašizziņa, karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana |
Karjeras mērķu izvirzīšana, personīgais karjeras plāns |
Spēj analizēt savas stiprās puses, prasmes, zināšanas. Formulē un plāno savas karjeras attīstības iespējas. Izvirzīti mērķi, kas nepieciešami karjeras veidošanā. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas mācību joma |
Stāstījums, SVID analīze, individuālais darbs, praktiskais darbs, pārrunas. „Manas karjeras asociācijas” (2. metodika); „Karjeras izvēles situācijas” (89. metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, pašizziņa, karjeras plānošana un vadība |
CV sagatavošana |
Audzēkņi ir iepazīstināti ar CV piemēriem, ar to, ko CV sagaida darba devējs – pārskatāmība, tiešums, patiesums, u.c. Apkopota informācija par iegūto izglītību un prasmēm. Izstrādāts savs CV. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, individuālais darbs. „Veiksminieka CV” (39.metodika)’; „Mans neparastais CV” (61.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, pašizziņa, karjeras plānošana un vadība |
Motivācijas vēstules, portfolio sagatavošana
|
Audzēkņi ir iepazīstināti ar motivācijas vēstules un pieredzes atskata (portfolio) veidošanu. Audzēkņi izvēlētajā profesijā sagatavo informāciju par sevi, motivācijas vēstuli un to prezentē grupai. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, tehnoloģiju mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. |
Stāstījums, demonstrēšana, individuālais darbs, pārrunas. „Darbu mape nākotnei” (71.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana, karjeras plānošana un vadība |
Vakanču meklēšanas rīki |
Audzēkņi pazīst dažādus vakanču meklēšanas rīkus (vakanču portāli, uzņēmumu mājas lapas, sociālie tīkli, kontakti, u.c.). Audzēkņi prot izvērtēt vakances un veidot pieteikumu tām. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, tehnoloģiju mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, pārrunas. „Darba tirgus pilsētā” (59.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana, pašizziņa, karjeras plānošana un vadība |
Tālākizglītība |
Izprot tālākās izglītības iespējas noteiktajai kvalifikācijai, prasību, mācību programmas, nosacījumus. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. |
Stāstījums, demonstrēšana, praktiskais darbs, pārrunas. „Izglītības iespējas Latvijā” (51. metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, pašizziņa |
Darba intervija
|
Izprot darba intervijas norisi, jautājumus, apskata video piemērus. Praktiskais darbs – darba intervija pa pāriem. Ieteikumi, kļūdu analīze. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. |
Stāstījums, demonstrēšana, pāru darbs, grupu darbs. „Esmu vispiemērotākais kandidāts! ”55. metodika; „Darba intervija” (87.metodika) |
Pašizziņa, karjeras iespēju izpēte |
Laba darbinieka raksturojums
|
Izprot kā kļūt par labu darbinieku, kā attīstīt sevī nepieciešamās prasmes. Izprot laba darbinieka iezīmes. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. |
Stāstījums, demonstrēšana, grupu darbs, pārrunas.
„Mans pašportrets” (70.metodika) |
3.5. Karjeras izglītības programma grupām ar mācību ilgumu 1, 1,5 un 2 gads
Programmas mērķauditorija: |
Profesionālās izglītības programmas viena, pusotra un divu gadu grupu audzēkņi |
Programmas īsa anotācija: |
Programmā iekļautās tēmas ir saistītas ar karjeras attīstības atbalsta pasākumiem, kas vērsti uz darba tirgus iepazīšanu, izvēlētās profesijas iepazīšanu, mērķu izvirzīšanu, darba tirgum nepieciešamo prasmju apguve. |
Programmas mērķis: |
Iepazīt izvēlētās profesijas perspektīvas, savu personību, apzināt pārejai uz darba tirgu nepieciešamo informāciju |
Uzdevumi: |
|
Kvalitātes nodrošināšanas pasākumi (atgriezeniskā saite, programmas apguves vērtēšana): |
Katra nodarbību cikla beigās audzēknis sniedz atgriezenisko saiti par iegūto informāciju, novērtē savas zināšanas un prasmes. Absolventu anketas Audzēkņu aptaujas – novērtējums |
Karjeras izglītības joma |
Tēma |
Sasniedzamais rezultāts |
Īstenošana |
Metodika |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras plānošana un vadība |
Karjera, karjeras atbalsts |
Izpratne par karjeras jēdzienu, procesiem, kas ietekmē cilvēka karjeras ceļu. Audzēkņiem ir informācija par pieejamo karjeras atbalstu izglītības iestādē un pilsētā. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, asociāciju kartes, pārrunas. |
Pašizziņa, karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana |
Karjeras mērķu izvirzīšana, personīgais karjeras plāns |
Spēj analizēt savas stiprās puses, prasmes, zināšanas. Formulē un plāno savas karjeras attīstības iespējas. Izvirza mērķus, kas nepieciešami karjeras veidošanā. Raksturo karjeras iespējas, pamatojoties uz faktiem, un izdara secinājumus. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, individuālais darbs, praktiskais darbs, pārrunas. „Manas karjeras asociācijas” (2. metodika); „Karjeras izvēles situācijas” (89. metodika) |
Karjeras iespēju izpēte |
21. gadsimta Latvijas darba tirgū pieprasītākās prasmes |
Izprot, kā veidot un īstenot savu dzīves plānu: tas ietver sevī nepārtrauktu savas karjeras attīstības uzraudzīšanu, novērtēšanu, koriģēšanu un vadīšanu sev vēlamā virzienā. Izpēta informāciju (vakanču portālus, profesiju standartus) un sasaista savas prasmes ar pieprasītajām prasmēm. Apzinās savu prasmju pilnveides nepieciešamību karjeras attīstībā. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, diskusija, grupu darbs. |
Karjeras iespēju izpēte |
Darba tirgus prognozes |
Audzēkņi ir iepazīstināti ar informāciju un statistiskiem datiem par nākotnes profesijām un tām profesijām, kuras nākotnē nebūs aktuālas, analizē iegūto informāciju. Izprot darba tirgus aktuālās ziņas. |
Matemātikas mācību joma, sociālā un pilsoniskā mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana diskusija. „Darba tirgus pilsētā (novadā)”, (59. metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras plānošana un vadība |
Nodarbinātības prasības noteiktajā kvalifikācijā un atalgojuma izpēte |
Izzina kvalifikāciju līmeņus, tās iegūšanas pamatprasības un profesionālās darbības pamatuzdevumus, kā arī savas izvēlētās profesijas kvalifikāciju. Apzinās savas kvalifikācijas celšanas iespējas tālākās izglītības ceļā. Izpēta informācijas resursos iespējamo atalgojumu. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, pārrunas, darbs ar tekstu, jautājumi – atbildes. „Mācību priekšmetu saturs un profesijas” (34.metodika) |
Karjeras iespēju izpēte |
Iepazīstināšana ar dažādiem nodarbinātības veidiem – pašnodarbinātais, uzņēmējs, nodarbinātais utt. |
Izprot dažādus nodarbinātības veidus – pašnodarbinātais, uzņēmējs, nodarbinātais, utt. SVID analīze par dažādiem nodarbinātības veidiem, prezentēšana grupai. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, diskusija, grupu darbs. „Ceļš uz uzņēmējdarbību” (65. metodika) „Vai es gribu un varu būt uzņēmējs?” (86. metodika) |
Pašizziņa, karjeras plānošana un vadība |
Pāreja uz darba tirgu – kā sagatavot CV, motivācijas vēstuli |
Ir iepazīstināti ar CV piemēriem, saprot visas informācijas nozīmību un to, ko CV sagaida darba devējs – pārskatāmība, tiešums, patiesums, u.c. Apkopo informāciju par iegūto izglītību un prasmēm. Izstrādā savu CV. Iepazīstināti ar motivācijas vēstules veidošanu. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, tehnoloģiju mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. |
Stāstījums, demonstrēšana, individuālais darbs. „Veiksminieka CV” (39. metodika); „Mans neparastais CV” (61. metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana |
Pāreja uz darba tirgu – vakanču meklēšanas rīki |
Audzēkņi zina par dažādajiem vakanču meklēšanas rīkiem (vakanču portāli, uzņēmumu mājas lapas, sociālie tīkli, kontakti, u.c.). Audzēkņi prot izvērtēt vakances un veidot pieteikumu tam. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, tehnoloģiju mācību joma |
Stāstījums, demonstrēšana, pārrunas. „Darba tirgus pilsētā (novadā)”, (59. metodika) |
Karjeras iespēju izpēte, pašizziņa |
Pāreja uz darba tirgu – darba intervija |
Izprot darba intervijas norisi, jautājumus, apskata video piemērus. Praktiskais darbs – darba intervija pa pāriem. Ieteikumi, kļūdu analīze. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, valodu mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. |
Stāstījums, demonstrēšana, pāru darbs, grupu darbs. „Esmu vispiemērotākais kandidāts!” (55. metodika); „Darba intervija” (87. metodika) |
Karjeras iespēju izpēte |
Laba darbinieka raksturojums |
Caur praktiskiem uzdevumiem veido laba darbinieka tēlu. Saprot kā ikdienā attīstīt laba darbinieka prasmes. |
Sociālā un pilsoniskā mācību joma, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma. |
Stāstījums, demonstrēšana, grupu darbs, pārrunas. |
4. Karjeras atbalsts ārpusstundu pasākumos
Karjeras izglītības joma |
Tēma |
Sasniedzamais rezultāts |
Pasākuma veids |
Mērķauditorija |
Karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmuma pieņemšana un īstenošana |
Profesiju daudzveidība un darba pienākumi |
Mērķtiecīgi izzina, analizē, izvērtē un apkopo dažāda veida informāciju par karjeras iespējām. Piedalās diskusijās par karjeras iespējām un karjeras iecerēm, pauž savu viedokli, piekrišanu vai nepiekrišanu, noskaidro citu viedokļus un to pamatojumu, nosaka kopīgo un atšķirīgo. |
|
1.- 4. kursu izglītojamie
|
Karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmuma pieņemšana un īstenošana |
Karjeras iespējas pēc vidējās profesionālās izglītības ieguves |
Mērķtiecīgi izzina, analizē, izvērtē un savieno dažāda veida informāciju par karjeras iespējām, izprot to kontekstu. Piedalās diskusijās par karjeras iespējām un karjeras iecerēm, pauž savu viedokli, piekrišanu vai nepiekrišanu, noskaidro citu viedokļus un to pamatojumu, nosaka kopīgo un atšķirīgo. |
|
3.-4. kursu izglītojamie |
Karjeras iespēju izpēte |
Nodarbinātības iespējas tuvākajā apkārtnē |
Mērķtiecīgi izzina, analizē, izvērtē un savieno dažāda veida informāciju par karjeras iespējām, izprot to kontekstu. Atlasa, apkopo un analizē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām. |
|
3.- 4. kursu izglītojamie |
Pašizziņa, karjeras iespēju izpēte |
Profesiju un amatu daudzveidība |
Izvēlas savām vajadzībām un interesēm atbilstošas aktivitātes, nosaka šo izvēļu priekšrocības un trūkumus. Analizē sava snieguma saistību ar personiskajām īpašībām un uzvedību. Atpazīst savas darbības stiprās puses un rod veidus, kā attīstīt spējas pārvaldīt savu domāšanu, emocijas un uzvedību. |
|
1.- 4.kursa izglītojamie |
Pašizziņa, karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana |
Nodarbošanās veidu daudzveidība |
Izvēlas savām vajadzībām un interesēm atbilstošas aktivitātes, nosaka šo izvēļu priekšrocības un trūkumus. Nosauc savas darbības stiprās un vēl pilnveidojamās puses, analizē personiskās īpašības un uzvedību, skaidro, kas ietekmē darbību izvēli un sniegumu (panākumus un neizdošanos). Skaidro vaļasprieku un profesionālo interešu savstarpējo atbilstību. Ar ieinteresētību uztver dažādas karjeras attīstības iespējas, izmanto iztēli, lai veidotu neikdienišķas sakarības. Uzdrīkstas mēģināt paveikt ko jaunu.
|
|
1.- 4.kursa izglītojamie |
Pašizziņa, karjeras iespēju izpēte, karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana |
Profesija un tās piemērotība |
Izzina savu esošo karjeras situāciju no dažādiem skata punktiem, lieto un pielāgo situācijai atbilstošas radošās domāšanas stratēģijas, lai nonāktu pie jaunām un noderīgām idejām, iedvesmojas no citu pieredzes. Atlasa, apkopo un analizē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām. Salīdzina veiksmīgus paša izvēlētas nozares pārstāvjus, lai izdarītu secinājumus par viņu sasniegumiem un īpašībām, kas nodrošinājušas panākumus. Plāno savu izaugsmi saistībā ar mācībām un vaļaspriekiem, balstoties uz savu stipro pušu un grūtību jomu apzināšanos.
|
|
1.- 3.kursa izglītojamie |
Pašizziņa |
Profesiju daudzveidības iepazīšana |
Izvēlas savām vajadzībām un interesēm atbilstošas aktivitātes, nosaka šo izvēļu priekšrocības un trūkumus. Patstāvīgi analizē sava snieguma saistību ar personiskajām īpašībām un uzvedību, atpazīst savas darbības stiprās puses un ar pieaugušā atbalstu rod dažādus veidus, kā attīstīt savas domāšanas un uzvedības pilnveidojamās puses. Pazīst uzņēmējdarbības principus un izprot uzņēmuma dibināšanas kārtību un uzdevumus. |
|
1.- 4.kursa izglītojamie
|
5. Pasākumi potenciālajiem izglītojamiem un viņu vecākiem
Pasākuma nosaukums un veids |
Sasniedzamais rezultāts |
Mērķauditorija |
Karjeras dienas, profesiju meistarklases Daugavpils būvniecības tehnikuma nodaļās |
Skolēni pazīst profesijas, kuras iespējams apgūt Daugavpils būvniecības tehnikumā, gūst priekšstatu par mācību iestādi, vidi |
Pamatskolas skolēni, potenciālie izglītojamie, skolotāji |
Izbraukumu karjeras nodarbības pirmsskolas vecuma bērniem „Jauno būvnieku skoliņa” |
Bērni pazīst tehnikuma pārstāvētās nozares, pilnveido zināšanas par profesijām |
Pirmsskolas vecuma bērni |
Izbraukumu karjeras nodarbības pamatskolas skolēniem |
Skolēni pilnveido savas karjeras vadības prasmes, iepazīst profesiju daudzveidību un tālākizglītības iespējas |
Pamatskolas vecāko klašu skolēni |
Izbraukumu nodarbības vidusskolas skolēniem |
Skolēni pilnveido savas karjeras vadības prasmes, iepazīst profesiju daudzveidību un tālākizglītības iespējas |
Vidusskolas skolēni |
Atvērto durvju dienas |
Dalībnieki iepazīst mācību iespējas, profesijas, karjeras iespējas, mācību vidi |
Potenciālie izglītojamie – pamatskolas skolēni un viņu vecāki, vidusskolas skolēni, pieaugušie |
Izglītības izstādes |
Dalībnieki iepazīst mācību iespējas, profesijas, karjeras iespējas dažādās profesijās |
Potenciālie izglītojamie – pamatskolas skolēni un viņu vecāki, vidusskolas skolēni, pieaugušie |
Lekcijas potenciālo izglītojamo vecākiem |
Informatīvs atbalsts par tehnikuma mācību vidi un profesijām. Izpratne par tehnikumā piedāvāto profesiju pieprasījumu darba tirgū, par bērna karjeras izvēli noteicošajiem faktoriem un vecāku lomu tajā. |
Pamatskolas vecuma bērnu vecāki, pedagogi un karjeras konsultanti |
6. Karjeras izglītības vērtēšana – katrā kursā sasniedzamais karjeras vadības prasmju līmenis un veidi tā izvērtēšanai
Kurss |
Pašizziņa |
Karjeras iespēju izpēte |
Karjeras lēmumu pieņemšana un īstenošana |
Karjeras plānošana un vadība |
Izvērtēšanas veidi |
1. |
Atpazīst un analizē savas darbības un personības stiprās un vājās puses, un ar atbalsta palīdzību, izprot un apzinās savu personību. Saprot kā izmantot savas stiprās un vājās puses karjeras attīstībā. Analizē savu sniegumu saistību ar savas personiskajām īpašībām un karjeras iespējām. Izprot savas īpašās rakstura iezīmes, emocijas, vērtības, sapņus, savu tēlu. Izveido savu pašportretu. Pilnveido savu darba mapi. Saprot, ka personiskās vajadzības un intereses ir cieši saistītas ar profesijas izvēli. Izzina savas karjeras attīstības iespējas no dažādiem skatu punktiem. |
Iepazīstināts ar karjeras attīstības atbalsta jēdzienu. Saprot karjeras veidošanas nozīmi savā dzīvē. Analizē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām.
Izvērtē savu karjeras situāciju no dažādiem skatupunktiem. Izzin iespējamos darba vides riska faktorus. Izmanto piemērotāko interneta resursus, lai atrastu un apstrādātu informāciju par karjeras iespējām. Izprot izvēlētās profesijas standarta saturu (iegūstamo kvalifikāciju, nepieciešamo kompetenci, pamatuzdevumus, nepieciešamās prasmes, zināšanas un pienākumus) |
Apzinās savas karjeras attīstības nepieciešamību. Piedalās diskusijās par savām karjeras iecerēm un plāniem. Nosaka savas karjeras attīstības vajadzības. Sadarbībā ar atbalsta personu izvirza karjeras attīstības un tālākās izglītības mērķus un piedāvā risinājumus to sasniegšanā.
Pieņem karjeras attīstības un tālākās izglītības iespējas lēmumus balstoties uz savām stiprām un vājām pusēm un prasmēm. Apzinās kādas prasmes ir nepieciešamas karjeras attīstībā un apzinās kādā veidā tās var pilnveidot.
|
Izvirza mērķus, kas nepieciešami karjeras veidošanā. Raksturo karjeras iespējas pamatojoties uz faktiem un izdara secinājumus. Atrod un apkopo mērķa sasniegšanai nepieciešamo informāciju. Balstoties uz atrastās informācijas saturu, sastāda stratēģisko plānu mērķa sasniegšanai.
Mērķtiecīgi izzina, analizē, izvērtē un savieno dažāda veida informāciju par karjeras iespējām. Formulē un plāno savas karjeras attīstības iespējas. Plāno karjera attīstību, balstoties uz savām prasmēm, interesēm, rakstura iezīmēm.
|
Darbu mape; Informācijas vizualizēšana; Grupas pārrunas par tēmu nodarbības beigās; Prezentēšana; Mutiska uzstāšanās grupas priekšā; Pašvērtējums; Piedalīšanās diskusijās un sava viedokļa izteikšana; Secinājumu veidošana un sava darba novērtēšana; Atgriezeniskās saites anketa. |
2. |
Atpazīst un analizē savas darbības un personības stiprās puses, dotumus, talantus, spējas un ar atbalsta palīdzību, attīsta un izprot savu personību. Analizē savu sasniegumu saistību ar savas personības īpašībām un karjeras iespējām. Apzinās vērtību sasaisti ar karjeru. Izprot un apraksta tās vērtības, kuras ir viņām svarīgas karjerā. Apzinās savu prasmju pilnveides nepieciešamību karjeras attīstībā. Apzinās sava profesionālā tēla nozīmību karjeras attīstībā. Izprot profesionālā tēla veidošanas īpatnības. Izprot darba devēja attieksmi un pret darba ņēmēja profesionālo tēlu. Ir izpratne par laba pirmā iespaida atstāšanas nozīmību. Izpratne par to, ka ir jāveido kvalitatīvs CV un motivācijas vēstule. Individuāli shēmas vai domu kartes veidā ataino galvenos sevis prezentēšanas kritērijus. Prezentācijas noformēšanas un uzstāšanas principu apzināšanās un prasme to pielietot darbā. |
Iepazīstināts ar karjeras attīstības atbalsta jēdzienu. Analizē informāciju par izvēlēto profesiju. Saprot karjeras veidošanas nozīmi savā dzīvē. Izpēta informāciju (vakanču portālus, profesiju standartus) un sasaista savas prasmes ar pieprasītajām prasmēm. Analizē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām. Tiek iepazīstināti ar informāciju un statistiskiem datiem par nākotnes profesijām un tām profesijām, kuras nākotnē nebūs aktuālas. Izprot darba tirgus aktuālās ziņas. Izzin kvalifikāciju līmeņus, tās iegūšanas pamatprasības un profesionālās darbības pamatuzdevumus, kā arī savas izvēlētās profesijas kvalifikāciju. Apzinās savas kvalifikācijas celšanas iespējas tālākās izglītības ceļā. Izpēta informācijas resursos iespējamo atalgojumu.
|
Piedalās diskusijās par savām karjeras iecerēm, pauž savu viedokli un sniedz ieteikumus citiem. Nosaka savas karjeras attīstības vajadzības. Apzinās sava profesionālā tēla nozīmību karjeras attīstībā. Izprot profesionālā tēla veidošanās īpatnības. Izprot darba devēja attieksmi un pret darba ņēmēja profesionālo tēlu. Savu sociālo tīklu izpēte. Izpratne par to, ka darba devēja lēmumu var ietekmēt potenciālā darba ņēmēja darbība sociālajos tīklos. Apzinās pirmā iespaida veidošanas nozīmību karjeras attīstībā. Informēts par lietišķā apģērba stila, uzvedības, runas īpatnībām. Izpratne par labu un daudzveidīgu kontaktu veidošanas nozīmību karjeras attīstībā.
Izpratne par to, kā ir jāveido kvalitatīvs CV un motivācijas vēstule. Individuāli shēmas vai domu kartes veidā ataino galvenos sevis prezentēšanas kritērijus. Prezentācijas noformēšanas un uzstāšanas principu apzināšanās un prasme to pielietot darbā. Izpratne per prezentācijas prasmju nozīmīgumu darba tirgū. Izvirza karjeras attīstības un tālākās izglītības mērķus, apspriež tos ar atbalsta personu, izvēlas labāko. Plāno savu laiku mērķu sasniegšanai. Plāno savas karjeras attīstību un izaugsmi balstoties uz saviem dotumiem, interesēm, spējām, prasmēm un stiprajām pusēm.
Izmanto pieejamo informāciju par darba tirgus pieprasītām prasmēm un darba tirgus prognozēm, lai īstenotu savu karjeras ieceri. |
Izprot, kā veidot un īstenot savu karjeras plānu; tas ietver sevī nepārtrauktu savas karjeras attīstības uzraudzīšanu, novērtēšanu, koriģēšanu un vadīšanu sev vēlamā virzienā. Apzinās sava laika plānošanas nozīmību savu mērķu īstenošanā. Prot sastādīt plānu uz dienu, mēnesi, tuvāko nākotni. Apzinās savus mērķus un to sasniegšanas ceļu. Izvēlas un izmanto piemērotākos interneta resursus karjeras mērķu sasniegšanai. Savu sociālo tīklu izpēte. Izpratne par to, ka darba devējs var izpētīt darba ņēmēja profilus un pieņemt lēmumu par darba attiecībām. Informēts par drošību internetā. Pirmā iespaida veidošanas nozīmība karjeras ceļā apzināšanās. Informētība par lietišķā apģērba stila, uzvedības, runas īpatnībām. Izpratne par labu un daudzveidīgu kontaktu veidošanas nozīmību karjeras attīstībā. Prezentācijas noformēšanas un uzstāšanas principu apzināšanās un prasme to pielietot darbā. Izpratne per prezentācijas prasmju nozīmīgumu darba tirgū. Izveido prezentāciju uz kādu tēmu un prezentēt to grupas priekšā. Ir iepazīstināts ar publiskās runas uzrakstīšanas principiem. Informēts par publisko runu daudzveidību. Iepazīstināts ar publiskās runas uzstāšanas kritērijiem un tehnikām. Mērķtiecīgi plāno un veido strukturētu un saturīgu mutvārdu runu karjeras attīstības mērķa sasniegšanai. |
Darbu mape; Informācijas vizualizēšana; Grupas pārrunas par tēmu nodarbības beigās; Prezentēšana; Mutiska uzstāšanās grupas priekšā; Pašvērtējums; Piedalīšanās diskusijās un sava viedokļa izteikšana; Secināšana un sava darba novērtēšana; Atgriezeniskās saites anketa. |
3. |
Raugoties uz esošo karjeras situāciju no dažādiem skatupunktiem, pamana jaunas iespējas; mērķtiecīgi un elastīgi izmanto citu pieredzi vai attīsta savas ideju radīšanas stratēģijas, lai nonāktu pie jauniem un noderīgiem risinājumiem. Mērķtiecīgi izvēlas vai pielāgo un efektīvi izmanto atbilstošas digitālās tehnoloģijas digitālās darbu mapes veidošanā. Analizē savas priekšrocības darbam vai uzņēmējdarbībai noteiktā nozarē (profesijā) Latvijā vai ārzemēs. Pieņem lēmumus, novērtējot savas vajadzības, zināšanas un intereses, patstāvīgi plāno savu ikdienu saistībā ar nākotnes karjeru. Veido un prezentē tekstus karjeras mērķu sasniegšanai (piem., savu dotumu, sasniegumu, interešu, vajadzību un nākotnes nodomu savstarpējās saistības atklāšanai). Pēc noteiktiem paraugiem veido profesionālajai saziņai atbilstošus rakstveida tekstus (iesniegumu, dzīvesgaitas aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli), identificē raksturīgākās kļūdas lietišķajā saziņā. |
Atlasa un analizē informāciju par izglītības un darba iespējām Latvijā un ārzemēs. Atlasa un analizē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām un par darba tiesisko regulējumu, t.sk., par darba vides riska faktoriem Latvijā. Lai sasniegtu konkrētu mērķi, sintezē un interpretē informāciju par karjeras iespējām.
|
Rosina diskusijas par savām karjeras iecerēm, pauž savu viedokli, noskaidro citu viedokļus un to pamatojumu, nosaka kopīgo un atšķirīgo, pauž piekrišanu vai nepiekrišanu. Regulāri un atbilstoši savām karjeras attīstības vajadzībām izvirza īstermiņa un ilgtermiņa karjeras attīstības mērķus; formulē kritērijus, pēc kuriem izvērtēt, vai mērķis ir sasniegts; plāno mērķa īstenošanas soļus; uzņemas atbildību par savu lomu soļu īstenošanā un mērķu sasniegšanā. Izvirza dzīves mērķus un darbojas, lai prognozētu, patstāvīgi pieņemtu atbildīgus un izsvērtus lēmumus par savu nākotnes darbības jomu (karjeru), ņemot vērā informāciju par izmaiņām darba tirgū un respektējot savas vajadzības un vērtības. Patstāvīgi izstrādā karjeras attīstības plānu; īsteno to, izvēloties, lietojot un pielāgojot piemērotas problēmu risināšanas stratēģijas; elastīgi reaģē uz neparedzētām izmaiņām; izvērtē paveikto un gūtos secinājumus izmanto arī citā kontekstā. Izstrādā karjeras attīstības plānu. Apzinās un analizē iespējamās grūtības karjeras attīstības plāna īstenošanā, izvērtē to nozīmi izaugsmē, meklē un rod risinājumus. |
Izvirza mērķus, kas nepieciešami karjeras veidošanā. Atrod un apkopo mērķa sasniegšanai nepieciešamo informāciju; balstoties uz atrastās informācijas satura, sastāda plānu mērķa sasniegšanai. Plāno karjera attīstību, balstoties uz savām prasmēm, interesēm, rakstura iezīmēm.
|
Mācību ekskursijas; Darbu mape; Informācijas vizualizēšana; Jautājumi un atbildes nodarbības sākumā (beigās); Multimediju prezentācija; Mutiska uzstāšanās; Pašvērtējums; Piedalīšanās diskusijās (diskusija); Rakstiska atskaite; Rezumēšana (secināšana); Sadarbības prasmju novērtēšana; Atgriezeniskas saites anketas (google). |
4. |
Izvērtē esošo karjeras situāciju no dažādiem (darbinieka, darba devēja, klienta u.c.) skatu punktiem un atklāj jaunas iespējas. Mērķtiecīgi izvēlas vai pielāgo un efektīvi izmanto atbilstošas digitālās tehnoloģijas digitālās darbu mapes veidošanā. Izvērtē un pamato savas priekšrocības darbam vai uzņēmējdarbībai noteiktā nozarē (profesijā) Latvijā vai ārzemēs. Patstāvīgi pieņem lēmumus, novērtējot savas vajadzības, zināšanas un intereses, plāno savu ikdienu saistībā ar nākotnes karjeru. Izvērtē, apkopo un mērķtiecīgi izmanto gūto pieredzi. Patstāvīgi veido un mērķtiecīgi pilnveido profesionālajai saziņai atbilstošus rakstveida tekstus (iesniegumu, dzīves gaitas aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli), identificē un labo raksturīgākās kļūdas lietišķajā saziņā. |
Izvēlas vai pielāgo un efektīvi izmanto atbilstošas digitālās tehnoloģijas, lai atrastu un apstrādātu informāciju par karjeras iespējām. Atlasa, analizē un izvērtē informāciju par izglītības un darba iespējām Latvijā un ārzemēs. Atlasa, apkopo, analizē, izvērtē un argumentēti sniedz informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām un darba tiesisko regulējumu, t.sk., par darba vides riska faktoriem Latvijā. Kritiski analizē karjeras iespējas, izzinot, analizējot un kritiski izvērtējot to kontekstu. |
Piedalās diskusijās par savām karjeras iecerēm, pauž savu viedokli, noskaidro citu viedokļus un to pamatojumu, nosaka kopīgo un atšķirīgo, pauž piekrišanu vai nepiekrišanu. Atbilstoši savām karjeras attīstības vajadzībām izvirza īstermiņa un ilgtermiņa karjeras attīstības mērķus; formulē kritērijus, plāno mērķa īstenošanas soļus. Izstrādā un pilnveido karjeras attīstības plānu. Apzinās un analizē iespējamās grūtības karjeras attīstības plāna īstenošanā, izvērtē to nozīmi izaugsmē, meklē un rod risinājumus. |
Izprot, kā veidot un īstenot savu karjeras plānu; tas ietver sevī nepārtrauktu savas karjeras attīstības uzraudzīšanu, novērtēšanu, koriģēšanu un vadīšanu sev vēlamā virzienā. Apzinās pirmā iespaida veidošanas nozīmību karjeras ceļā, informēts par lietišķā apģērba stila, uzvedības, runas īpatnībām.
|
Mācību ekskursijas; Darbu mape; Informācijas vizualizēšana; Jautājumi un atbildes nodarbības sākumā (beigās); Multimediju prezentācija; Mutiska uzstāšanās; Pašvērtējums; Piedalīšanās diskusijās (diskusija); Rakstiska atskaite; Rezumēšana (secināšana); Sadarbības prasmju novērtēšana; Atgriezeniskas saites anketas (google). |
Grupas ar mācību ilgumu 1, 1,5 un 2 gadi |
Atpazīst un analizē savas darbības un personības stiprās puses, dotumus, talantus, spējas un ar atbalsta palīdzību, attīsta un izprot savu personību. Apzinās savu prasmju pilnveides nepieciešamību karjeras attīstībā. Apzinās sava profesionālā tēla nozīmību karjeras attīstībā. Izprot profesionālā tēla veidošanas īpatnības. Mērķtiecīgi izvēlas vai pielāgo un efektīvi izmanto atbilstošas digitālās tehnoloģijas digitālās darbu mapes veidošanā. Izvērtē un pamato savas priekšrocības darbam vai uzņēmējdarbībai noteiktā nozarē (profesijā) Latvijā vai ārzemēs. Patstāvīgi pieņem lēmumus, novērtējot savas vajadzības, zināšanas un intereses, plāno savu ikdienu saistībā ar nākotnes karjeru. Patstāvīgi veido un mērķtiecīgi pilnveido profesionālajai saziņai atbilstošus rakstveida tekstus (iesniegumu, dzīvesgaitas aprakstu (CV) un motivācijas vēstuli), identificē un labo raksturīgākās kļūdas lietišķajā saziņā. |
Saprot karjeras veidošanas nozīmi savā dzīvē. Izpēta informāciju (vakanču portālus, profesiju standartus) un sasaista savas prasmes ar pieprasītajām prasmēm. Analizē informāciju par dažādās nozarēs un profesijās nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un personības īpašībām. Izzina kvalifikāciju līmeņus, tās iegūšanas pamatprasības un profesionālās darbības pamatuzdevumus, kā arī savas izvēlētās profesijas kvalifikāciju. Apzinās savas kvalifikācijas celšanas iespējas tālākās izglītības ceļā. Atlasa, analizē un izvērtē informāciju par izglītības un darba iespējām Latvijā un ārzemēs.
|
Piedalās diskusijās par savām karjeras iecerēm, pauž savu viedokli, noskaidro citu viedokļus un to pamatojumu, nosaka kopīgo un atšķirīgo, pauž piekrišanu vai nepiekrišanu. Atbilstoši savām karjeras attīstības vajadzībām izvirza īstermiņa un ilgtermiņa karjeras attīstības mērķus; formulē kritērijus, plāno mērķa īstenošanas soļus. Izstrādā un pilnveido karjeras attīstības plānu. |
Izprot, kā veidot un īstenot savu karjeras plānu; tas ietver sevī nepārtrauktu savas karjeras attīstības uzraudzīšanu, novērtēšanu, koriģēšanu un vadīšanu sev vēlamā virzienā. Apzinās sava laika plānošanas nozīmību savu mērķu īstenošanā. Prot sastādīt plānu uz dienu, mēnesi, tuvāko nākotni. Savu sociālo tīklu izpēte. Izpratne par to, ka darba devējs var izpētīt darba ņēmēja profilus un pieņemt lēmumu par darba attiecībām. Informēts par drošību internetā. Pirmā iespaida veidošanas nozīmība karjeras ceļā apzināšanās. Informētība par lietišķā apģērba stila, uzvedības, runas īpatnībām.
|
Mācību ekskursijas; Darbu mape; Informācijas vizualizēšana; Jautājumi un atbildes nodarbības sākumā (beigās); Multimediju prezentācija; Mutiska uzstāšanās; Pašvērtējums;
Piedalīšanās diskusijās (diskusija); Rakstiska atskaite; Rezumēšana (secināšana); Sadarbības prasmju novērtēšana; Atgriezeniskas saites anketas (google). |
7. Literatūra un metodiskie līdzekļi
1. Savickis M., „Dzīves plānošanas rokasgrāmata”, VIAA, 2017;
2. Pāvulēns J., Lemešonoka I., u.c. “100 metodikas karjeras attīstības atbalstam”, VIAA, 2019;
3. Pāvulēns J., Lemešonoka I., u.c. „Karjeras attīstības atbalsta pasākumu plāna paraugs profesionālās izglītības iestādēm”, VIAA, 2019.;
4. Pāvulēns J., „Rokasgrāmata pedagogiem karjeras konsultantiem individuālo karjeras konsultāciju īstenošanai vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”, Rīga, 2019.;
Materiāli pieejami: www.viaa.gov.lv/lv/metodiskie-materiali