Izglītības programmu
īstenošanas vieta
Dagda Višķi
UZŅEMŠANA 2025./2026.m.g. no 25. jūnija līdz 20. augustam. Vairāk informācijas -> SPIED ŠEIT!
Sākums \ Pedagogiem \ Metodiskās izstrādnes

Metodiskās izstrādnes 2020./2021.m.g.

 
 Metodiskās izstrādnes 2020./2021.m.g.

N.p.k.
Metodiskā materiāla nosaukums
Apraksts
Pedagogs
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  MŪŽIZGLĪTĪBAS KOMPETENČU APGUVEI
  1.  
Mūsdienās daudzi strādā attālināti pie datora, izmantojot saziņas platformas (Zoom, webex un citas). Ko darīt, ja mājās ir stacionārais dators, portatīvais dators ar nestrādājošu mikrofonu vai kameru? Šāda veida situācijās var glābt veidtālrunis (Android ierīce), tajā ir kamera un mikrofons. Sarežģīti veidtālruņa ekrānu izmantot konferenču zvaniem, bet ir iespēja izmantot viedtālruni kā datora kameru un mikrofonu. Šāda pieredze var sekmēt izglītojamo spējas apgūt ikdienas lietotnes un tiešsaistes rīkus, nostiprināt digitālās prasmes, kā arī atrast risinājumu ikdienas problēmsituācijām. Metodiskās izstrādnes mērķis: sekmēt prasmi izmantot Android ierīci pieslēdzot Windows datoram ar DroidCam Client lietotnes palīdzību, izmantot to kameras un mikrofona lomā kompetenču pieejas kontekstā.
Mērķauditorija: izglītojamie, pedagogi.
Jekaterina
SIVICKA
  1.  
Ņemot vērā attālināto mācību apstākļus, jāmeklē jauni risinājumi, lai izglītojamajiem  būtu vienlīdzīgas iespējas veikt uzdevumus, to nodrošina mākoņrisinajumi. Metodiskajā izstrādnē aprakstīta iespēja veidot prezentāciju tiešsaistē. Izglītojamajiem  tiek dota iespēja nostiprināt prasmi atlasīt un strukturēt informāciju;
veidot un nostiprināt prasmi efektīvi strādāt; veidot un attālināti demonstrēt mūsdienīgas prezentācijas tiešsaistē.
Mērķauditorija: izglītojamie, pedagogi.
Daiga
KUŠNIRE
 
  1.  
Metodiskā izstrādne veidota mācību priekšmeta "Sabiedrības un cilvēka drošība" ietvaros, stundas tēmai - vides aizsardzība. Eiropas Savienība iegulda materiālos un nemateriālos resursus dabas saglabāšanā, “zaļās domāšanas” veicināšanā un saudzīgas attieksmes veidošanā pret dabu Latvijā, Eiropā un pasaulē.
Materiāls apkopots, lai palīdzētu izglītojamajiem veidot izpratni par vides ētikas pamatprincipiem un likumiem, kas aizsargā vidi Latvijā, Eiropā, pasaulē.
Mērķauditorija: MIP Apdares darbu tehniķis izglītojamie.
Aina
BLUKA
 
  1.  
Izstrādne veidota mūžizglītības moduļa “Sabiedrības un cilvēka drošība” tēmai “Veselības mācība”, sniedz informāciju par psihoemocionālajiem darba vides riska faktoriem, profilaktiskajiem pasākumiem psihoemocionālo darba vides riska faktoru iedarbības samazināšanai.
Mērķauditorija: MIP Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis, Augkopības tehniķis izglītojamie un pedagogi.
Anita
LĀČAUNIECE
  1.  
Metodisko izstrādni iespējams izmantot ekonomikas mācību stundās, mūžizglītības modulī “Iniciatīva un uzņēmējdarbība” un ārpusstundu pasākumos. Izmantojot krustvārdu mīklas iespējams veicināt izglītojamo interesi par ekonomiku, veidot mācību procesu, kurā viņi mācās ar prieku un aizrautību.
Mērķauditorija: 1.- 4. kursa izglītojamie.
Inese
PLESŅA
  1.  
Metodiskās izstrādnes mērķis: radīt izpratni par racionāliem piedāvājumiem, lai izstrādātu reklāmu konkrētai precei vai pakalpojumam, veicināt izglītojamo interesi, drosmi, atbildību un iniciatīvu, attīstīt loģisko domāšanu, prasmes pielietot savas teorētiskās zināšanas praktiskā darbībā.
Mērķauditorija: 1.- 4. kursa izglītojamie.
Ilona
KUŅICKA
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  PROFESIONĀLO KOMPETENČU APGUVEI
  1.  
Daudzi saimniecību īpašnieki Latvijā atbalsta vietējo dārzeņu un augļu ražošanu, līdz ar to rodas interese par dārzeņu audzēšanas tehnoloģijām. Metodisko izstrādni praktiski pielietos izglītojamie, apgūstot tēmu par lauku dārzeņu  audzēšanas tehnoloģijām. Kāpostaugi ir vieni no izplatītākajiem dārzeņiem, tāpēc šī tēma ņemta par pamatu metodiskajai izstrādnei.
Mērķauditorija: MIP Augkopības tehniķis izglītojamie.
Irēna
SIPOVIČA
  1.  
Metodisko izstrādni var izmantot pedagogs moguļa Augu aizsardzība apguves nodrošināšanā  klātienē vai attālināti, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Izstrādne veidota ar mērķi: sekmēt izglītojamo spējas atpazīt un ierobežot kultūraugu kaitēkļus, noteikt kultūraugu kaitēkļus, izmantojot mācību materiālus un Valsts augu aizsardzības dienesta   mājas lapā pieejamo informāciju.
Mērķauditorija: MIP Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis izglītojamie.
Zinaīda
VINGRE
  1.  
 
Metodisko izstrādni var izmantot  pedagogs moduļa Lauksaimniecības tehnikas un iekārtu tehniskā apkope apguvē strādājot klātienē vai attālināti, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Paskaidrojumi un attēli izmantojami praktiski veicot ekspluatācijas materiālu, filtru nomaiņu un lauksaimniecības tehnikas pretkorozijas aizsardzību. Izstrādnē izklāstītas jaunākās normatīvo aktu prasības ekspluatācijas materiāliem un to marķēšanai.
Mērķauditorija: MIP Lauksaimniecības mehanizācijas tehniķis izglītojamie.
Leonards
SPŪLIS
  1.  
 
Metodiskajā izstrādnē apkoporais materiāls praktiski pielietojams teorētiskajām mācībām modulī Apmešana. Jaunieši var patstāvīgi apgūt tēmu un papildināt savas zināšanas attālinātajā mācību procesā. Izstrādnē var atrast atbildes uz jautājumiem: Kas ir apmetums? Kādi ir apmetuma veidi? Kādi drošības pasākumi jāievēro  veicot apmešanas darbus?
Mērķauditorija : MIP Apdares darbu tehniķis izglītojamie.
Valdis
BOGRECS
 
  1.  
 
Metodiskā izstrādne izveidota, lai palīdzētu izprast ēku atjaunošanas metodes, veikt nepieciešamo apdares materiālu un palīgmateriālu izvēli. Izstrādnes aktualitāti nosaka tas, ka pastāv nepieciešamība risināt dažāda veida problēmsituācijas, kuras rodas ēku un būvju ekspluatācijas laikā, papildināt zināšanas un izpratni par tehnoloģiju pielietošanu ikdienā.
Mērķauditorija: izglītojamie, kuri apgūst moduli Būvdarbi un citi interesenti, kuri saskārušies ar nepieciešamību veikt ēku renovāciju.
Edgars
ĻEHOVS
  1.  
Katru gadu tiek komplektētas Apdares darbu tehniķu grupas. Izglītojamie nāk gan motivēti apgūt profesionālās prasmes, gan arī tādi, kuru motivācija un izpratne veidojas mācību procesa laikā. Metodiskā izstrādni pedagogs var izmantot mācību procesa nodrošināšanai klātienē vai attālināti, bet izglītojamajiem - individuāli. Izstrādnē piedāvātas fotogrāfijas un video par kompleksajos darbos veidojamajām prasmēm un fotogrāfijas, kur Daugavpils būvniecības tehnikuma audzēkņi kvalifikācijas prakses ietvaros renovē sociāli nozīmīgus objektus.
Mērķauditorija: MIP Apdares darbu tehniķis izglītojamie un pedagogi.
Inna
KOLUŽA
  1.  
 
Metodisko izstrādni var izmantot topošie  profesionāļi tēmas “Ģipškartona plāksnes” apguvē. Šajā izstrādnē ir sistematizēta un vizualizēta informācija par UA un SD profila piederumiem. Prezentācija paredzēta izglītojamo pašmācībai. Mērķis: palīdzēt vizuāli iepazīties ar savienojumu detaļas profiliem drywall konstrukciju montāžai: 1) vizuāli iepazīstieties ar UA un SD profila piederumiem; 2) iegūt zināšanas par detaļu lietošanu un praktisko pielietojumu; 3) attīstīt prasmes, lai ātri izvēlētos nepieciešamās daļas; 4) veicināt izpratni par konstrukcijas montāžu.
Mērķauditorija: MIP Apdares darbu tehniķis un Interjera dizainera asistents  izglītojamie un pedagogi.
Nataļja APANOVIČA
  1.  
Jauno renovācijas projektu skaits pieaug, kas parāda ēku fasāžu siltināšanas darbu aktualitāti Latvijā. Lai sasniegtu vēlamo rezultātu, jāievēro materiālu ražotāja lietošanas instrukcija. Izstrādnes mērķis ir iepazīstināts ar materiāliem, instrumentiem un virsmas sagatavošanu siltināšanas darbiem. Mērķa sasniegšanai paredzēts: iepazīties ar darba instrumentiem, materiāliem un to specifiku, fasādes virsmas sagatavošanu tehnoloģiju siltināšanas darbiem, ēkas siltināšanas darbos pieļaujamām kļūdām un to novēršanas iespējām.
Mērķauditorija: MIP Apdares darbu strādnieks izglītojamie.
Viktors
OBORŪNS
  1.  
Metodiskā izstrādne veidota kā palīglīdzeklis moduļa “Flīzēšana” apguvei, lai sekmētu izglītojamo prasmi patstāvīgi sagatavot virsmas un flīzes darbam kā arī veiktu virsmu flīzēšanu. Palīdzētu veidot kompetenci: 1) sagatavot virsmas flīzēšanai; 2) izveidot hidroizolāciju zem flīzējamām virsmām; 3) plānot flīžu klājumu; 4) sagatavot flīzes līmēšanai; 5) flīzēt sienas, grīdas un sarežģītus mezglus; 6) aizpildīt flīzējuma šuves; 7) pārbaudīt izpildīto flīzēšanas darbu kvalitāti.
Mērķauditorija: MIP Apdares darbu strādnieks izglītojamie.
Sergejs LUKJANSKIS
Igors
LUKJANSKIS
  1.  
 
Metodiskā izstrādne mācību priekšmetā “Koksnes mehāniskā apstrāde” veidota ar mērķi: veicināt zināšanu un prasmju apguvi veicot koksnes apstrādi ar frēzmašīnām kokapstrādē. Veicinot iespēju veidot kompetenci: 1) pielietot iegūtās zināšanas praktiskajā darbā; 2) sniegt zināšanas par mehānismiem, ierīcēm un to pielietošanu; 3) veicināt izpratni par dažādiem mehānismiem un līdzekļiem, kuri tiek pielietoti, lai ievērotu darba drošības prasības.
Mērķauditorija: Topošie kokapstrādes iekārtu operatori.
Staņislavs
PLONIŠS
  1.  
Izstrādnē apkopotais materiāls paredzēts topošajiem sausās būves tehniķiem. To iespējams izmantot patstāvīgi atkārtojot un klasē. Mūsdienās metāla konstrukciju starpsienas ir ļoti populārs un ērts risinājums. Darba izpilde ir ātra un materiāli ir plaši pieejami. Izstrādne veidota ar mērķi: veicināt izglītojamo prasmju un zināšanu apguvi, pilnveidošanu un sistematizāciju par dažāda veida metāla karkasa starpsienu veidošanu. Sekmēt  prasmi pielietot iegūtās zināšanas praktiskā darbā.
Mērķauditorija: MIP Sausās būves tehniķis izglītojamie.
Artūrs
BIGĀTS
  1.  
 
Jebkurš cilvēks zina, ka telpas mājīgumu ietekmē sienu krāsa un struktūra. Laba iespēja radīt patīkamu atmosfēru ir tapetes. Arvien daudzpusīgāks sortiments un ražošanas, drukas, presēšanas un laminēšanas tehnoloģiju pastāvīgā attīstība ir padarījušas tapetes par vienu no iecienītākajiem materiāliem interjeru apdarē un izdaiļošanā. Pirms tapešu līmēšanas visi darba posmi ir rūpīgi jāpārdomā un jāveic nepieciešamie sagatavošanas darbi. Izstrādne veidota tā, lai mērķauditorijai veidotos izpratne par tapešu līmēšanu uz sienām tehnoloģiju.
Mērķauditorija: MIP Būvdarbi izglītojami, Būvniecības nodaļas pedagogi. Metodiskā izstrādne ir palīgs tiem, kas vēlas apgūt tapešu līmēšanas tehnoloģiju.
Viktors
VASILIS
 
  1.  
Metodiskā izstrādne paredzēta moduļa “Būvniecības procesi un būvdarbu veidi” padziļinātai apguvei. Materiāla apguves laikā izglītojamie iegūs vispārīgu informāciju un zināšanas par koksni, tās īpašībām; par dažādiem būvniecībā biežāk lietojamiem materiāliem no koka, to ražošanas tehnoloģijām, īpašībām un pielietojumu, pilnveidos zināšanas par optimālu būvmateriālu izvēli konkrētam būvdarbu veidam, attīstīs kompetenci iegūto zināšanu pielietošanai būvlaukumā veicamajos darbos.
Mērķauditorija: MIP Ceļu būvtehniķis,  Apdares darbu tehniķis, Ēku būvtehniķis izglītojamie.
Tatjana
CVEKA
  1.  
Metodiskā izstrādne  praktiski pielietojama moduļu  Tehnisko zīmējumu un skiču izstrāde un Interjera un dizaina stili apguvē. Rasējot dzīvokļa plānu ar mēbelēm un santehnikas ierīcēm dotā mērogā, pielietojot nosacītus grafiskos apzīmējumus, izglītojamie nostiprina teorētiskās zināšanas praktiski veidojot būvniecības rasējumus.
Mērķauditorija: MIP Ēku būvtehniķis, Krāšņu un kamīnu mūrnieks izglītojamie.
Tatjana FJODOROVA
Ņina
RUDZJA
 
  1.  
Lekciju konspekts paredzēts izglītojamajiem, kuri apgūst sliežu ceļa būvtehniķa kvalifikāciju. Materiālu var izmantot moduļos: “Sliežu ceļa pamatnes uzbūve”, “Sliežu uzbūve”, “Sliežu aprīkojumu uzbūve”. Materiāls izstrādāts, lai padziļinātu teorētiskās un prakstiskās zināšanas dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu jomā, kā arī topošo speciālistu sagatavošanai. Pēc katras sadaļas konspektā zināšanu nostiprināšanai un pārbaudei paredzēti jautājumi.
Mērķauditorija: MIP Trasportbūvju būvtehniķis izglītojamie.
Jeļena FEDOSEJEVA
 
  1.  
Metodisko izstrādni paredzēts izmantot teorētiskajās nodarbībās apgūstot kvalifikāciju “Ceļu būvtehniķis”, “Ceļu būves strādnieks” un “Transportbūvju būvtehniķis”, lai veicinātu būvdarbu veikšanai nepieciešamās tehnikas un mehānismu veidu atpazīšanu, un izpratni par pielietojumu. Materiāls būs aktuāls ceļu būvniecībā veicot ceļu būves darbu organizēšanu un vadīšanu.
Mērķauditorija: Izglītojamie, kuri apgūst izglītības programmu Būvniecība.
Inga
PUJATE
  1.  
Attālinātās mācības gan pedagogiem, gan izglītojamajiem ir izaicinājums kvalitatīva mācību procesa nodrošināšanai. Apkopotais materiāls paredzēts informācijas sniegšanas un atgriezeniskās saites saņemšanas nodrošināšanai. Materiālā var saņemt atbildes uz jautājumiem: Kas ir autoceļu tīkls? Kādi elementi ietilpst ceļa plānā? Kādas darbības jāveic pašvaldībām, lai ievērotu normatīvo aktu prasības par ceļu projektēšanu, būvniecību un būvuzraudzību? Kas ir autoceļa segums? Kādos apstākļos ceļa segas pamatne paliek dabiska? Kā darbības rezultātā izveidojies granīta bruģakmens? Kādam nolūkam paredzēta salizturīgās kārtas (slāņa) būvniecība?
Kādi var būt ceļu segumu tipi? Kas ir transportlīdzekļu izraisītā vertikālā slodze uz ceļa seguma? Kādos divos etapos izpilda trases projektēšanu? Kas ir autoceļa projekcija horizontālā plaknē? u.c.
Mērķauditorija: Izglītības programmas Bruģētājs izglītojamie un pedagogi.
Arnolds
GULBIS
  1.  
 
Metodiskās izstrādnes aktualitāti nosaka problēma ar radīto atkritumu samazināšanu, to pārstrādes iespējām un radīto atkritumu ietekmes samazināšanu uz klimata pārmaiņām. Izstrādnes mērķis: veicināt izpratni par atkritumu šķirošanas veidu un šķirošanas procesa nozīmi ilgtspējīgas attīstības procesā, papildināt zināšanas un izpratni par atkritumu šķirošanas procesu ikdienā.
Mērķauditorija: Izglītojamie, kuri apgūst izglītības programmu Namu pārzinis.
Marija
STEPANOVA
  1.  
Mūsdienās ģeotehniskās izpētes tehniķiem ir jāorientējas tīmeklī pieejamajos materiālos, jo tie reāllaika režīmā sniedz aktuālo informāciju (bieži to sniedz arī valsts iestādes), piemēram, kadastra robežas, meliorācijas būvju izvietojums, ģeoloģisko nogulumu veidi un tipi, teritorijas administratīvais iedalījums utt. Izstrādnes mērķis: veicināt zināšanu un prasmju apguvi par ģeotehnikas izpētē iegūto datu grafisko apstrādi, lai veidotu specialistus, kuri prot veikt izpētes teritorijas identificēšanā apvidū, izmantojot visplašāk pielietojamos kartogrāfiskos servisus.
Mērķauditorija: izglītības programmas Ģeotehniskās izpētes tehniķis izglītojamie.
Ēriks
OŠMJANSKIS
  1.  
Apkopoto materiālu iespējams izmantot teorētiskās un praktiskās nodarbībās moduļa Būvniecības darbu plānošanā un organizēšanā apguvē. Informācija noderīga jebkurā ar būvniecību, ēku renovāciju un apkalpošanu saistītā jomā. Sakārtota, lai tiktu papildinātas zināšanas un izpratne par būvniecības un būvdarbu plānošanu.
Mērķauditorija: Izglītojamie, kuri apgūst izglītības programmu Namu pārzinis.
Nikolajs GORBUNOVS
  1.  
Metodisko izstrādni var izmantot pedagogs mācību priekšmeta Kokaugi ainavu būvniecībā apguvē klātienē vai attālināti, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Izstrādne veidota ar mērķi: sekmēt izglītojamo spējas pazīt programmā paredzētās koku un krūmu sugas, iepriekš apgūstot nepieciešamās zināšanas par veģetatīvo un ģeneratīvo orgānu morfoloģiskajām īpašībām. Apskatītajām sugām jāzina latviskais un latīniskais nosaukums un to dekoratīvās īpašības.
Mērķauditorija: MIP Ainavu būvtehniķis izglītojamie.
Zinaīda
VINGRE
  1.  
 
Metodiskajā izstrādnē apkopoti mācību materiāli MIP  Namu pārzinis moduļa Ēku un būvju vizuālā pārbaude saistošās likumdošanas apguvei klātienē vai tiešsaitē. Piedāvāta tēmas Dzīvojamās mājas apsekošana apguvei prezentācija ar četrām apakštēmām: 1)jēdziens un tiesiskais regulējums; 2) vizuālā apskate 3) tehniskā apsekošana; 4) dzīvojamās mājas energoefektivitātes uzlabošanas pasākumu nodrošināšana.
Mērķauditorija: MIP Namu pārzinis izglītojamie un pedagogi.
Renāte
ZAĻIVSKA
 
  1.  
Daugavpils Būvniecības tehnikums ir iesaistīts Erasmus+ KA2 projektā “Development of environmentally-friendly (green) training for specialists in the construction sector" ("Videi draudzīgas (zaļās) apmācības izstrāde būvniecības nozares speciālistiem") Nr. 2019-1-LT01-KA202-060695”.
Materiāla izveidē iesaistījās pedagogi: Aleksandrs BOGINSKIS, Jurijs DOBROVOĻSKIS, Edgars ĻEHOVS.
Projekta vadošais koordinatora eksperts Robertas Encius (Lietuvas Būvnieku asociācijas Kompetenču novērtēšanas nodaļas vadītājs kopš 2017.gada un Lietuvas Būvniecības produkcijas sertificēšanas centra vadītājs 1996.-2017.gados) augsti novērtēja mūsu materiāla kvalitāti un ieteica to izmantošanai Igaunijas, Lietuvas un Latvijas partneru mācību iestādēs profesionālo priekšmetu pasniegšanā.
Projekta ietvaros Projektu nodaļas vadībā tika izstrādāts metodiskais materiāls profesionālās izglītības skolotājiem par Zaļo būvniecību. Ir apkopotas labas un vērtīgas idejas par to, kā un kādā veidā šo materiālu (vai tā daļu) iespējams izmantot tehnikuma audzēkņu apmācībai.
Mērķauditorija: profesionālās izglītības pedagogi.
Jekaterina
KUZMINOVA
Aleksandrs BOGINSKIS
Jurijs DOBROVOĻSKIS
Edgars
ĻEHOVS
  1.  
Daugavpils Būvniecības tehnikums ir iesaistīts Erasmus+ KA2 projektā “Development of environmentally-friendly (green) training for specialists in the construction sector" ("Videi draudzīgas (zaļās) apmācības izstrāde būvniecības nozares speciālistiem") Nr. 2019-1-LT01-KA202-060695”.
Materiāla izveidē iesaistījās pedagogi: Aleksandrs BOGINSKIS, Jurijs DOBROVOĻSKIS, Edgars ĻEHOVS. Projekta ietvaros Projektu nodaļas vadībā tika izstrādāti metodiskie materiāli Zaļās būvniecības pasniegšanai. Ir apkopotas labas un vērtīgas idejas par to, kā un kādā veidā šo materiālu (vai tā daļu) iespējams izmantot tehnikuma audzēkņu apmācībai.
Mērķauditorija: profesionālās izglītības pedagogi.
Jekaterina
KUZMINOVA
Aleksandrs BOGINSKIS
Jurijs DOBROVOĻSKIS
Edgars
ĻEHOVS
  1.  
Attālinātās mācības aktualizēja ātras idejas pasniegšanas metodi – skicēšanu, kas tiek attīstīta veicot uzdevumu. Teorētiskais un uzskates materiāls veidots ar mērķi audzēkņu spēju ātri un uzskatāmi attēlot iekštelpas un āra telpas vidi ar gleznieciskiem paņēmieniem.
Mērķauditorija: MIP Interjera dizainera asistents izglītojamie un pedagogi.
Sigita
IGNATĀNE
 
  1.  

(PREZENTĀCIJA)

Topošajiem arhitektūras tehniķiem mācībās un praktiskajā darbībā svarīga prasme attēlot savu ideju plaknē.  Teorētiskais un uzskates materiāls tika apkopots ar mērķi  iepazīstināt izglītojamos ar bionikas stilu arhitektūrā un veicināt spēju attēlot savu ideju plaknē.
Mērķauditorija: MIP Interjera dizainera asistents izglītojamie un pedagogi.
Valentīna SIŅAKOVA
 
  1.  
 
Darbojoties mākslas un dizaina jomā, liela nozīme ir vizuālajam tēlam. Interjera dizaina asistentam ir jāspēj radīt pārdomātu, funkcionālu un gaumīgu interjeru. Taču priekštats par šīs profesijas pārstāvi neapstājas tikai pie gaumīga projekta izstrādnes. Pirmais iespaids par cilvēku var rasties jau no vizītkartes vai iesniegtā CV. Informatīvie, prezentatīvie materiāli sniedz nelielu ieskatu par meistara stilu, attieksmi pret darbu un zināšanām mākslas jomā. Teksts ir galvenais informācijas nesējs un būtiska sastāvdaļa grafikas dizainā. Tas nozīmē, ka pārdomāts teksta noformējums spēj radīt kvalitatīvu informācijas nesēju un veicināt pozitīvu priekšstatu par pašu personu. Iepazīstinot audzēkņus ar teksta noformēšanas principiem un lomu, kādu spēlē pārdomāta teksta apstrāde grafikas dizainā, tiek dota iespēju zināšanas pielietot informatīvo materiālu izstrādē.
Mērķauditorija: MIP Interjera dizainera asistents izglītojamie un pedagogi.
Zaiga
PETTERE
  1.  

(PREZENTĀCIJA)

 
Gada aktualitāte ir attālinātās mācības un to nodrošināšana. Šī metodiskā izstrādne palīdz atvieglot praktisko rasēšanas procesu  mācību moduļa “Tehnisko rasējumu izstrāde” ietvaros. Veicot aksonometriskās projekcijas, taisnleņķa izometrijas,  elipses kā riņķa līnijas izometrisko projekciju, konstruējot ģeometriskās figūras izometriskā projekcijā atbilstoši tehniskās grafikas prasībām un izskaidrojot objektu aksonometriskās projekcijas veidus, tiek dota iespēja attīstīt prasmi strādāt ar rasēšanas instrumentiem, attīstīt telpisko domāšanu, akurātumu un precizitāti. Izglītojamie teorētiskās zināšanas nostiprina praktiskā darbībā.
Mērķauditorija: MIP Interjera dizainera asistents izglītojamie un pedagogi.
Jeļena
TROFIMOVA
  1.  
Metodiskajā izstrādnē izveidots uzskates materiāls izglītojamajiem un pedagogiem interjera vizuālizāciju izstrādē, izmantojot roundme.com panorāmas skatu demonstrēšanas iespējas. Apgūstot vizuālizāciju demonstrēšanas panorāmas skatu izstrādi, izglītojamie izprot apjoma gabarītus un apgūst telpiskuma izjūtu. Uzskates materiāls tiek pielietots kā piemērs izstrādājot semestra darbus praktiskajās mācībās un kvalifikācijas darbus.
Mērķauditorija: MIP Interjera dizainera asistents izglītojamie un pedagogi.
Ineta
AUZĀNE
  1.  
Metodisko izstrādni var izmantot pedagogs mācību priekšmeta Materiālmācība apguvē strādājot klātienē vai attālināti, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Izstrādnes mērķis: veicināt paplašinātu izpratni par termisko apstrādi tēraudos un to ietekmi uz tēraudu un metināšanas šuvju izturību. Tā palīdzēs izprast rūdīšanas procesu, saprast ar kādām metodēm tiek veikta rūdīšana, un kādu rūdīšanas procesu sistēmu izmantot, lai iegūtu nepieciešamo tērauda īpašību.
Mērķauditorija: IP Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu inertās gāzes vidē (TIG) izglītojamie un pedagogi
Jānis
KEIŠS
  1.  
Metodisko izstrādni var izmantot pedagogs mācību priekšmeta Metināšanas darbu tehnoloģija tēmas Deformācijas un spriegumi metināšanā apguvē strādājot klātienē vai attālināti, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Izstrādnes mērķis: sniegt izglītojamiem jaunas zināšanas par deformācijām un spriegumiem metināšanā.Piedāvāt izglītojamiem informāciju atbilstoši tematam (apzināšanai, analizēšanai un uztveršanai).Veicināt izpratni par deformācijām un spriegumiem metināšanā.
Mērķauditorija: IP Lokmetinātājs metināšanā ar volframa elektrodu inertās gāzes vidē (TIG) izglītojamie un pedagogi
Jurijs
UMBRAŠKO
Stepans ŠČERBAKOVS
 
  1.  
Izstrādne paredzēta automehāniķu apmācībai moduļos Motoru remonts vai Automobiļu uzbūves pamati tēmā Dīzeļmotoru barošanas sistēmas. Metodiskās izstrādnes mērķis: sniegt izglītojamiem zināšanas par dīzeļmotora barošanas sistēmas bez elektroniskās regulēšanas uzbūvi, darbību, regulēšanas iespējām.
Mērķauditorija: MIP Automehāniķis  izglītojamie
Jurijs
ANDŽĀNS
 
  1.  
 
Metodisko izstrādni iespējams izmantot mācību priekšmeta  Automobiļa tehniskā apkope un remonts apguvē, veidojot izpratni par automobiļa pneimopiekares uzbūvi, darbību un regulēšanu.
Mērķauditorija: MIP Automehāniķis izglītojamie
Viktors
IVANOVS
 
  1.  
Metodisko izstrādni var izmantot  pedagogs  mācību priekšmeta Automobiļu tehniskā apkope un remonts apguvē strādājot klātienē vai attālināti, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Izstrādne veidota ar mērķi sekmēt spējas apkopt un remontēt dīzeļmotora barošanas sistēmas.
Mērķauditorija: MIP Autodiagnostiķis,  Transprtlīdzekļu krāsotājs, Automehāniķis izglītojamie un pedagogi.
Aleksandrs TAVKINS
  1.  
Metodisko izstrādni var izmantot pedagogs mācību priekšmeta Automobiļu demontāža un montāža apguvē strādājot klātienē vai attālināti, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Izstrādne izveidota ar mērķi palīdzēt apgūt zināšanas par defektēšanas veidiem, paņēmieniem un metodēm kā veikt defektēšanu, darbu ar dažādiem mērinstrumentiem(bīdmērus, mikrometrus, pulksteņtipa indikatoriekšmērus, mērplates, speciālos mērinstrumentus zobratiem, šablonus).
Mērķauditorija: MIP Autodiagnostiķis, Transprtlīdzekļu krāsotājs, Automehāniķis izglītojamie pedagogi.
Aigars
VELIKS
 
  1.  
 
Metodisko izstrādni var izmantot pedagogs tēmas Maiņstrāvas ķēdes pretestība apguves īstenošanā. Izstrādnes mērķis ir veicināt zināšanu un prasmju apguvi, pilnveidošanu un sistematizāciju par elektriskajam ķēdēm. Uzdevumi: 1) sniegt zināšanas par maiņstrāvas elektriskajam ķēdēm, maiņstrāvas ķēdes pretestībām un ķēdes aktīviem elementiem; 2) veicināt izpratni par maiņstrāvas frekvences ietekmi uz elektrisko pretestību; 3) mācīt pielietot iegūtās zināšanas praktiskajā darbā.
Mērķauditorija: MIP Automehāniķis izglītojamie un pedagogi
Ludmila LAVRINOVIČA
 
  1.  

(PREZENTĀCIJA)

Metodiskā izstrādne izveidota kā mācību stundas “Automobiļu motoru mehānismi: gāzu sadales mehānisms apraksts” prezentācija un apraksts. Mācību stundas laikā audzēkņiem tiek dota iespēja apgūt nepieciešamās zināšanas par gāzu sadales mehānismu (GSM) funkciju un veidiem, konstruktīvajām īpatnībām, pielietotajiem materiāliem, apgūt zināšanas par GSM darbības principu.
Mērķauditorija: MIP Autodiagnostiķis, Transprtlīdzekļu krāsotājs, Automehāniķis izglītojamie un pedagogi
Guntis
SPRIŅĢIS
  1.  
Metodisko izstrādni var izmantot pedagogs mācību priekšmeta Materiālmācība tēmas Metālu cietības noteikšanas metodesapguvē strādājot klātienē vai attālināti tiešsaistē, bet izglītojamie var izmantot individuālajās mācībās. Ieguvumi: iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas varēs pielietot strādājot uzņēmumos, firmās, vietās, kuru profils ir saistīts ar metāla štancēšanu, metāla griešanu, termisko apstrādi un metināšanas darbiem, dažādu konstrukciju izgatavošanā; strādājot metālapstrādes uzņēmumos patstāvīgi varēs atpazīt metālu markas, kuras ir pakļautas štancēšanai, kā arī metināšanai.
Mērķauditorija: MIP Inženierkomunikāciju tehniķis izglītojamie
Raimonds
VADZIS
  1.  
Šī metodiskā izstrādne veidota ar mērķi, aktualizēt teorētiskās zināšanas, kas nepieciešamas praktiskajās nodarbībās sagatavojot zivju izstrādājumus. Pareizi sagatavotas zivis dod iespēju izgatavot garšīgu un vizuāli pievilcīgu produkciju, tāpēc ieplānots: 1) atkārtot zivju pielietojumu un pirmapstrādes veidus; 2) pielietot informāciju, zināšanas praktisko uzdevumu veikšanai; 2) iegūt praktiskās iemaņas zivju ēdienu gatavošanā, noformēšanā, pasniegšanā.
Mērķauditorija: profesionālās izglītības programmu Ēdināšanas pakalpojuma speciālists, pedagogi un visi tie, kuri vēlas pagatavot garšīgu un kvalitatīvu ēdienu
Marija ALEKSEJEVA
  1.  
Izstrādnes aktualitāti nosaka tas, ka pirms pieņemt produktus un sākt gatavot ēdienus, nepieciešams izvērtēt to kvalitāti. Metodiskajā izstrādnē apkopotā informācija var veicināt izglītojamo spēju noteikt produktu kvalitāti ar dažādām metodēm, piemēram, izmantojot organoleptiskās īpašības, sensoro novērtēšanu.
Mērķauditorija: MIP Pavārs izglītojamie, pedagogi un visi tie, kuri vēlas pagatavot garšīgu un kvalitatīvu ēdienu
Sarmīte MEĻNIKOVA
  1.  
Pirms praktiskajām nodarbībām, lai paaugstinātu izglītojamo spēju radīt konditorejas mākslas darbus, metodiskajā izstrādnē tiek piedāvātas atgādnes par nevainojamu, gardu un skaistu krēmu izveidi.
Mērķauditorija: MIP Konditora palīgs izglītojamie, pedagogi un visi tie, kuri vēlas pagatavot garšīgu un kvalitatīvu ēdienu.
Alīna
CIMOŠKA
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI  VISPĀRIZGLĪTOJOŠO MĀCĪBU PRIEKŠMETU APGUVEI
  1.  
Metodiskās izstrādnes mērķi iepazīstināt izglītojamos ar metālu fizikālajām un ķīmiskajām īpašībām; metālu koroziju un metālu pasargāšanu pret koroziju. Izstrādnē uzskatāmi tiek parādītas metālu īpašības un to korozijas procesi, lai izglītojamie spēj praktiski izmantot iegūtās zināšanas savā specialitātē.
Mērķauditorija: MIP Automehāniķis izglītojamie un arī profesionālās izglītības pedagogi
Armands MAĻECKIS
  1.  
 
Metodiskā izstrādne veidota ar mērķi  veicināt izpratni par dabaszinību daudzveidību un ieinteresēt apgūt bioloģijas un ķīmijas tēmas. Izmantojot izveidotās krustvārdu mīklas, iespējams darbu organizēt individuāli un grupās. Grupu darbā mācīties uzklausīt grupas biedru viedokli, iemācīties pieņemt lēmumu, vienoties.
Mērķauditorija: izglītojamie
Kaspars
HEISLERS -CELMS
 
  1.  
Metodiskās izstrādnes mērķis: sekmēt izpratni un zināšanas par elektrisko strāvu, tās būtību, darbības izpausmēm, īpašībām un lomu tehnikā un sadzīvē, kā arī par dažādu elektrisko ierīču un agregātu principiālo uzbūvi, darbības principiem, ekspluatācijas noteikumiem un pielietojumu. Izstrādni var izmantot apgūstot tēmu “Līdzstrāva”. Izstrādni var izmantot pedagogi klasē, bet izglītojamie - pašmācībā papildinot zināšanas.
Mērķauditorija: IP Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu aktīvās gāzes vidē (MAG)/ Lokmetinātājs metināšanā ar mehanizēto iekārtu inertās gāzes vidē (MIG) izglītojamie un pedagogi
Jans
KEVIŠS
  1.  
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts integrēts mācību modelis, kurā tēmas “Valodas funkcionālie stili. Darbs ar tekstu” apguvē izmantoti dažādi ar pavāra profesiju saistīti literatūras avoti. Padziļinot zināšanas un prasmes par valodas funkcionāliem stiliem, kā arī nostiprināt prasmes saskatīt un izmantot dažādus valodas mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus tekstos, izglītojamie tiek motivēti ar interesantiem tekstiem par viņu izvēlēto profesiju.
Mērķauditorija: MIP Pavārs izglītojamie un pedagogi.
Vera
SAPEGO
 
  1.  
 
Topošajiem automehāniķiem, ceļu būvtehniķiem, apdares darbu tehniķiem nepieciešamas labas matemātiskās prasmes. Tai skaitā arī prasme veikt vienkāršus aprēķinus galvā. Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvātas piecas nodaļas: skaitļa normālforma, pakāpju ar naturālu kāpinātāju īpašības, skaitlisko nevienādību īpašības, skaitļi, vienādojumu sistēmas. Prezentācijā apkopoti galvas rēķini dažādās tēmās, tās pedagogi var izmantot mācību stundas sākumā, tādā veidā vingrinot prasmi veikt aprēķinus galvā.
Mērķauditorija: izglītojamie
Nadežda SOLOVJOVA
 
  1.  
 
Metodisko izstrādni iespējams izmantot matemātikas stundās, apgūstot ģeometrijas tēmas, kā arī ārpusstundu pasākumos. Risinot krustvārdu mīklas, tiek dota iespēja mācīsies strādāt grupā, uzklausīt grupas biedru viedokli, pieņemt pareizo lēmumu, pārvarēt grūtības, risināt problēmas.
Mērķauditorija: izglītojamie
Virgīnija FJODOROVA
  1.  
Matemātika, tai skaitā ģeometrija, veicina iztēles veidošanos. Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāta iespēja iepazīties ar piramīdu vizualizācijām, iespēju aprēķināt izklājuma laukumu, tilpumu, veidot šķēlumus, u.t. Materiāla izmantošana matemātikas stundās dod iespēju sistematizēt zināšanas par piramīdu, attīstīt loģisko domāšanu un mobilizēt mācību darbam.
Mērķauditorija: izglītojamie
Teresa JEVSTRAHINA
  1.  
Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts video par iespējām sportot brīvā dabā. Sportot ir svarīgi, rūpes par veselību vienmēr ir bijušas svarīgas dažāda vecuma cilvēkiem, bet īpaši jauniešiem un pusaudžiem, jo šajā vecumā tiek ielikti pamati stipram un izturīgam ķermenim. Sportojot ir jāizvēlas vieta, laiks, laika apstākļi. Jāiemācās izvēlēties un lietot digitālās tehnoloģijas savas veselības, dzīvesveida kontrolēšanai un uzturēšanai, atlasīt un izmanto vingrinājumus, kas uzlabo fiziskās spējas. Izstrādne īpaši aktuāla laikā, kad valstī ir noteikti ierobežojumi, tas ir ērts veids sportot brīvā dabā.
Materiāla sagatavošanā tika izmantots www.skola2030.lv  metodiskie materiāli un
https://www.youtube.com/ , citu kolēģu pieredze.
Mērķauditorija: izglītojamie un pedagogi
Edgars
BALTACIS
  1.  
Ilgstošas sēdēšanas ietekmē rodas dažādas veselības problēmas, tāpēc metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāts vingrinājumu komplekss sēdoša darba darītājiem un izglītojamajiem. Veicot šos stiepšanās un spēka vingrinājumus pie sava rakstāmgalda iespējams mazināt muguras sāpes, atjaunot enerģijas rezerves un vienkārši izvēdināt galvu. Vingrojumus ieteicams izpildīt regulāri, pēc ilgstošas atrašanas sēdus stāvoklī – strādājot pie datora vai rakstāmgalda.
Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie
Elīna
KRAVALE
  1.  
Topošajiem būvniecības speciālistiem ir jābūt stipriem un izturīgiem, tāpēc Daugavpils būvniecības tehnikumā liela uzmanība tiek veltīta jauniešu vispārējās fiziskās sagatavotības attīstīšana ar smagatlētikas līdzekļiem. Izstrādnē apkopoti vingrinājumi, kas var veicināt fizisko izturību, mazināt traumatismu darbā, un var novērst profesionālās saslimšanas iespējas nākotnē.
Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie
Ivans
GAĻAŠS
  1.  
Metodiskajā izstrādnē apkopotos materiālus basketbola spēles apguvei skolotājs var izmantot mācīšanai klātienē vai tiešsaistē, izglītojamie var izmantot individuāli, lai zinātu un atpazītu bumbas pārvaldīšanas veidus basketbolā, spētu izpildīt vingrojumu kompleksu mājas apstākļos attālināti.
Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie.
Inese
ĻEDOVSKAJA
  1.  
 
Basketbola spēle mūsdienās ir viena no populārākajām spēlēm, tāpēc aktuāli iepazīt un atkārtot spēles noteikumus un papildināt zināšanas. Metodiskās izstrādnes mērķis: veicināt fizisko attīstību, radīt izpratni un interesi par basketbola spēli un pilnveidot prasmes šajā spēlē.
Mērķauditorija: pedagogi un izglītojamie
Jevgēnijs DUBOVECS
  1.  
 
Mūsdienās izglītojamie uztver un apstrādā lielu informācijas apjomu, turklāt lielāko daļu viņi uztver vizuāli. Ikdienas dzīvē mēs nepārtraukti saskaramies ar vizuālajiem tēliem: reklāmām, filmām, attēliem sociālajos tīklos utt., kas tieši un netieši ietekmē mūsu pasaules uztveri. Tāpēc ir svarīgi iemācīties darboties ar šāda veida informācijas avotiem, saskatīt tajos piedāvāto informāciju un spēt to interpretēt. Metodiskā izstrādne palīdzēs izprast vizuālo avotu izmantošanas iespējas vēstures mācību stundās.
Mērķauditorija: vēstures citu priekšmetu skolotāji, kuri izmanto vizuālos izziņas avotus, var izmantot izglītojamie
Olita
RAGELE
 
  1.  
Starptautisko attiecību tēma ir aktuāla vienmēr. Vēsture mums parāda, kā tiek risināta sadarbība starp valstīm dažādos laikos. Izstrādnes mērķis: apzināties vēstures mācību nozīmi pagātnes un tagadnes izpratnē. Bez vēstures zināšanām nav iespējams izprast šodienas realitāti un bez pagātnes izzināšanas nav nākotnes. Izstrādnē izmantota– dokumentālā filma: Mīti un patiesība par Otro pasaules karu, tiek piedāvāta iespēja papildināt zināšanas un izpratni par svarīgākajiem Pasaules vēstures notikumiem, cēloņsakarībām, procesiem.
Mērķauditorija: dažāda vecuma izglītojamie
Ludmila
MUKĀNE
  1.  
Maijs Latvijas vēsturē ir nozīmīgs. Metodiskajā izstrādnē tiek piedāvāta iespēja veicināt interesi par Latvijai svarīgiem notikumiem un faktiem, veidot pozitīvu attieksmi pret savu dzimteni, tās vēsturi un kultūru, veidot prasmi meklēt un saskatīt likumsakarības starp notikumiem pagātnē un tagadnē.
Mērķauditorija: izglītojamie
Nataļja LEONČUKA,
Inna
ROTJKO
  1.  
Valoda ir dzīva tā nepārtraukti aug un attīstās. Vārdi tiek veidoti no jauna, mainīti un arī aizmirsti. Kas ir ietekmējis latviešu valodas veidošanos pagājušā gadsimta otrajā pusē? Kāpēc mūsu valodā ir ienākuši vārdi ar slāvu saknēm? Metodisko izstrādni autores veidojušas, lai sniegtu atbildes uz šiem un līdzīgiem jautājumiem. Izstrādni var izmantot gan ārpusstundu pasākumos, gan veidojot izpratni par valodas attīstību, gan runājot par vēstures sarežģītajiem līkločiem. Autores neuzspiež savu viedokli, ļauj jauniešiem pašiem domāt.
Mērķauditorija: izglītojamie
Nataļja
LEONČUKA
Ārija
ŠUMEIKO
MĀCĪBU UN METODISKIE MATERIĀLI AUDZINĀŠANAS DARBAM
  1.  
Materiālu var pielietot ārpusstundu pasākumu ietvarā, audzināšanas stundā. Izstrādnes izveidē izmantoti materiāli, kas sagatavoti ES mājā Latvijā. Šis materiāls var palīdzēt uzzināt vairāk par ES vērtībām un ietekmi uz mūsu ikdienas dzīvi. Nodarbības laikā tiek īstenota ideja par mācīšanos spēlējot.
Mērķauditorija: izglītojamie
Anita
BRICE
 
  1.  
Veidojot metodisko izstrādni izmantoti Kaspara Bikšes un Māra Ozola metodiskie ieteikumi klases stundām “Katra skolēna izvēle - kļūt par upuri, tirānu vai savas dzīves noteicēju”. Izstrādnes aktualitāti nosaka vajadzība būt par savas dzīves saimnieku, veiksmīgu cilvēku.
Mērķauditorija: izglītojamie  un pedagogi
Iveta
KRIŠKIJĀNE
  1.  
Metodiskā izstrādne izveidota, lai veicinātu jauniešu patriotismu un pilsonisko līdzdalību, stiprinātu paaudžu vienotību, veidotu vēsturiskās atmiņas, atcerētos Latvijas valstij nozīmīgus notikumus. Sasniedzamais rezultāts: 1)izprot Latvijas valsts brīvību, patstāvību un demokrātiju kā neatņemamas valsts vērtības; 2) apzinās savu piederību Latvijai; 3) zina svarīgākos Latvijas vēstures notikumus.
Mērķauditorija: izglītojamie
Ilona
KIRUKA
  1.  
Metodiskajā izstrādnē aprakstīta inovatīva ideja: attālināto starptautisko sporta sacensību rīkošana starp profesionālās izglītības iestāžu izglītojamajiem Latvijā un Eiropā. Mērķis: popularizēt veselīgu dzīvesveidu un fizisko attīstību.
Mērķauditorija: Daugavpils būvniecības tehnikums un ārzemju sadarbības partneru izglītības iestāžu izglītojamie un pedagogi
Juris
OZOLS

« atpakaļ